.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مخالف طرحهاي صنعتي در مازندران نيستيم
مديركل محيط زيست مازندران اعلام كرد: با اجراي طرحهاي صنعتي در استان مخالف نيستيم، اما تا زماني كه طرحهاي ايجاد صنعت، مسايل زيست‌محيطي را تضمين نكند، مجوز صادر نخواهد شد.

مديركل محيط زيست مازندران اعلام كرد: با اجراي طرحهاي صنعتي در استان مخالف نيستيم، اما تا زماني كه طرحهاي ايجاد صنعت، مسايل زيست‌محيطي را تضمين نكند، مجوز صادر نخواهد شد.

"رسول علي‌اشرفي‌پور" كه عصر روز يكشنبه در جمع خبرنگاران سخن مي‌گفت، افزود: با استقرار هيج صنعتي در مازندران مخالفت نمي‌شود اما ابتدا بايد طرح زيست محيطي ارايه شود سپس سرمايه‌گذار شروع به ايجاد صنعت كند.

وي ادامه داد: برخي از سرمايه‌گذاران كه انتظار دارند صنعت ايحاد و سپس طرحهاي زيست محيطي را ارايه كنند سخت در اشتباه بوده زيرا محيط زيست اين دولت به چنين سرمايه‌گذاراني مجوز نخواهد داد.

مدير كل حفاظت محيط زيست مازندران درباره احداث پالايشگاه در استان گفت: تاكنون چندين مورد در ساخت پالايشگاه مطرح شد اما هنوز به جايي نرسيده است.

علي‌اشرفي‌پور گفت: دو مكان براي احداث پالايشگاه در مازندران پيشنهاد شده است و سازمان محيط زيست منتظر ارايه طرح زيست محيطي از سرمايه‌گذار است ولي تاكنون طرح كامل آن ارايه نشده است.

وي درباره معضل زباله و مديريت پسماند در مازندران گفت: در دوهه گذشته به دليل جمعيت كم، جنگلها محل دفن زباله انتخاب شده است ولي‌اكنون به دليل افزايش جمعيت و توسعه روستاها و شهرها اين مكانها مناسب نبوده و حتي روش دفن مغاير با شرايط زيست محيطي است.

وي با اشاره به اينكه اكنون از ‪ ۳۸‬مكان دفن زباله‌هاي شهرهاي مختلف مازندران ‪ ۳۳‬مركز داراي مجوز زيست محيطي هستند، ادامه داد: طرح بازيافت و كمپوست، بهترين گزينه براي حل اين معضل است.

مديركل حفاظت محيط زيست مازندران گفت: يكي از مصوبه‌هاي هيات دولت در سفر استاني به مازندران احداث هشت كارخانه كمپوست و بازيافت زباله با اعتباري بالغ بر ‪ ۲۴۰‬ميليارد ريال است.

علي‌اشرفي‌پور، ميزان توليد روزانه زباله در مازندران را دو هزار و ‪۵۰۰‬ تن اعلام كرد و گفت: براي بازيافت زباله و مديريت پسماند نياز به ‪۴۰۰‬ ميليارد ريال اعتبار است.

وي به وجود چهار منطقه حفاظت شده و شكار ممنوع طبيعي در مازندران اشاره كرد و گفت: ‪ ۲۴‬درصد مساحت كل مازندران شامل ‪ ۴۹۷‬هزار و ‪ ۳۳۲‬هكتار مناطق چهارگانه، ‪ ۱۱۶‬هزار و ‪ ۴۰۰‬هكتار مناطق شكار ممنوع و ‪ ۸۴‬هزار و ‪ ۴۸۴‬هكتار مناطق جنگلي، تحت مديريت حفاظت مطلق محيط زيست است.

علي‌اشرفي‌پور به شاخصهاي تنوع زيست محيطي مازندران اشاره كرد و گفت:
وجود يك ميليون ‪ ۲۰۰‬هزار از انواع پرندگان مهاجر، ‪ ۴۰۰‬قطعه آببندان و ‪ ۳۴‬گونه از انواع خزنده و ديگر حيوانات وحشي نظير گوزن زرد، گربه وحشي، خرس و غيره اين استان را از نظر اقليمي و تنوع زيستي و گياهي منحصربفرد كرده است.

مديركل حفاظت محيط زيست از ساخت مركز پرنده‌شناسي در فريدونكنار خبر داد و گفت: اين مركز به عنوان مركز مطالعه و تحقيق و پژوهشهاي علمي و مطالعات زيست محيطي تخصصي فعاليت خواهد كرد.

وي به طرح طبيعت گردي در مناطق حفاظت شده مازندران اشاره كرد و گفت: در بيرون از اين مناطق مركز بازديدكنندگان پناهگاههاي حيات وحش داير خواهد شد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 2.343 seconds.